امتیاز 5 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به آبشار ویکتوریا



آبشار ویکتوریا Mosi-oa-Tunya پهناورترین آب در حال سقوط جهان است. این آبشار مابین زیمباوه و زامبیا قرار گرفته و یکی از جاذبه هایی است که ما در تور زیمباوه و تور آفریقای جنوبی از ان بازدید خواهیم کرد. عرض آبشار 1708 متر است و تا 500 میلیون لیتر در دقیقه جریان دارد. مجموعه آبشارها با طولهای 61 متر (آبشار بزرگ)، 83 متر (آبشار اصلی)، 99 متر (آبشار رنگین کمان)، 98 متر (آبشار بزرگ شرقی) می باشند. هشت دره دیدنی و چندین جزیره در منطقه به عنوان مکان های تکثیر چهار گونه پرنده در حال انقراض و مهاجر مانند تایتا فالکون و عقاب سیاه به شمار می روند. آبشار ویکتوریا و هشت دره شیب‌دار طرفین در مقیاس زمانی زمین‌شناسی شکل گرفته‌اند. جنگل بارانی رودخانه ای در منطقه آبشار، یک اکوسیستم زیبا از جنگل های ناپیوسته بر روی آبرفت های شنی قرار گرفته است.

پارک های ملی
دو پارک ملی پارک ملی Mosi-oa-Tunya و پارک ملی ویکتوریا فالز در منطقه وجود دارد. همچنین، در کرانه جنوبی، پارک ملی زامبزی قرار دارد که 40 کیلومتر (25 مایل) غرب در امتداد رودخانه امتداد دارد. حیوانات می توانند بین دو پارک زیمبابوه حرکت کنند و همچنین می توانند به منطقه سافاری ماتسی، پارک ملی کازوما پان و پارک ملی هوانگ در جنوب بروند. این منطقه از جاذبه ای گردشگری تور زیمباوه و آفریقای جنوبی می باشد.

پوشش گیاهی

جنگل‌های ساج رودزیا و ساواناهای بوته‌زاری، جنگل‌های رودخانه‌ای با درختان نخل در کناره‌ها و جزایر بالای آبشار قرار گرفته اند. با این حال، پوشش گیاهی غالب منطقه، جنگل های بارانی است که توسط آبشارها تغذیه می شوند، حاوی گیاهان کمیاب برای منطقه مانند آبنوس، نخل عاج، خرمای وحشی، آلو باتوکو و تعدادی خزندهرمی باشد.

حیات وحش

پارک های ملی دارای حیات وحش فراوانی از جمله فیل، بوفالو، زرافه، گورخر گرانت و انواع آنتلوپ هستند. شیر، پلنگ آفریقایی و یوزپلنگ آفریقای جنوبی فقط گاهی دیده می شود. میمون ها و بابون ها معمولی هستند. رودخانه بالای آبشار دارای تعداد زیادی از اسب آبی و تمساح است. در این دره ها می توان آهو، مارمولک و سمورهای بدون چنگال را مشاهده کرد. شاهین تایتا، عقاب سیاه، در آنجا زاد و ولد می کنند. در بالای آبشار نیز انواع پرندگان آبزی زندگی می کنند. حیات وحش آفریقای جنوبی باعث جذب توریست در تور زیمباوه و تور آفریقای جنوبی شده است.

 

برای اطلاع از تور زيمباوه و آفريقای جنوبی روی لینک کلیک کنید