امتیاز 5 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به آبشارهای ایران



آبشارهای ایران

با توجه به اینکه ایران سرزمین کم آبی است اما در برخی نقاط آن آبشارهای زیبایی وجود دارد که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود میکند. در ایران عزیز به طور تقریبی 390 آبشار دائمی و فصلی وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند. استان لرستان به سرزمین آبشارها معروف است و بیشتر آبشارههای معروف ایران در این خطه از سرزمینمان قرار گرفته است.

1- آبشار تاف (برنجه)

این آبشار زیبا به طول تقریبی 800 متر در الیگودرز از توابع استان لرستان قرار دارد. این آبشار در طول سال آب دارد ولی میزان آن بسته بو فصل متغییر است. آبشار برنجه را میتوان در لیست آبشارهای فصلی ایران دسته بندی کرد.

undefined

2- آبشار لاتون

مرتفع ترین آبشار دائمی ایران آبشار لاتون با ارتفاع 105 متر در استان گیلان قرار دارد. این آبشار پنهان در دل جنگل از زیبایی خاصی برخوردار است و میتوان گفت در تمامی فصول سال آب دارد. برای رسیدن به این شاهکار طبیعت از مناظر بکر جنگل های گیلان عبور میکنید و درختان آلو، فندق، گردو و سیب وحشی از شما پدیرایی میکنند.

undefined
جهت دیدن آبشار لاتون و دریاچه سوها با کلیک روی لینک زیر با تور آبشار لاتون همراه شوید

www.mahbantour.com/destination/sooha-lake-to-laton-waterfall

3- آبشار کمردوغ

آبشار کمردوغ با ارتفاع 100 متر در استان کهکیلویه و بویر احمد واقع شده است. این آبشار در دسته آبشارهای دائمی ایران قرار میگیرد و در تمام فصول سال آب دارد. برای رسیدن به این آبشار باید به شهرستان دهدشت رفته، از میان جنگل های بلوط گذشته تا به این شاهکار طبیعت برسیم.

undefined

4- آبشار نوژیان

آبشار 95 متری نوژیان واقع شده در جنوب شرق خرم آباد در استان لرستان که به ثبت ملی نیز رسیده است. در منطقه گردشگری نوژیان که در کوه تاف قرار دارد مملو از گیاهان دارویی است. اغلب گردشگران در این منطقه پس از باردید ار آبشار به بالای کوه رفته و از گیاهان دارویی بهره مند میشوند.

undefined

جهت دیدن آبشار نوژیان با کلیک روی لینک زیر با تور آبشارهای لرستان همراه شوید

www.mahbantour.com/destination/lorestan-waterfalls

5- آبشار مارگون

آبشار مارگون با70  متر ارتفاع و 100 متر عرض که یکی از زیباترین و بلندترین آبشارهای ایران به حساب می آید و با جلوه تماشایی خود از گردشگران دلبری می کند. این آبشار در مرز بین استان فارس و کهکیلویه و بویر احمد قرار دارد. منبع تاکین آب این آبشار برخلاف سایر آبشارها رودخانه نیست بلکه چشمه های جوشانی است که در داخل کوه قرار دارند. این آبشار به هنوان بلندترین و عریض ترین آبشار چشمه ای جهان شناخته میشود.

undefined

6- آبشار آب سفید

عروس آبشارهای ایران با ارتفاع بالغ بر 70 متر یکی از زیباترین آبشارهای استان لرستان در قسمت الیگودرز میباشد. عرض این آبشار به طور تقریبی 8 متر براورد شده است.  آب با ریزش از صخره ها با هوا ترکیب شده و حباب های سفید رنگی تشکیل میدهد از  این رو که به مانند لباس عروس میشود به آن عروسس آبشارهای ایران میگویند.

undefined

7- آبشار بیشه

آبشار بیشع از معروف ترین آبشارهای ایران محسوب میشود دلیل معروفیت این آبشار را میتوان مسیر دسترسی و همچنین امکانات رفاهی پیرامون آن دانست. عرض تاج این آبشار به طور تقریبی 20 متر بوده و در حاشیه آن وجود درختان بسیار جاذبه بی نظیری برای هر بیننده به ارمغان خواهد آورد.

undefined

جهت دیدن آبشار بیشه با کلیک روی لینک زیر با تور آبشارهای لرستان همراه شوید

www.mahbantour.com/destination/lorestan-waterfalls

8- آبشار آسیاب خرابه

آبشار آسیاب خرابه در استان آذربایجان شرقی و در منطقه ارس واقع شده است. دلیل نام گذاری این آبشار وجود آسیاب آبی بوده است که در این  منطقه وجود داشته است که کماکان بقایای آن موجود است. جهت رسیدن به این آبشار باید از میان کوه های خزه بسته عبور کنید تا بتوانید این آبشار زیبا را ببینید. در نزدیکی این آبشار کلیسای سنت استپانوس که جز میراث ملی ایران نیز هست قرار دارد.

undefined

 جهت دیدن آبشار آسیاب خرابه با کلیک روی لینک زیر با تور تبریز و ارسباران همراه شوید

www.mahbantour.com/destination/tabriz-city-and-arasbaran-jungle

 آبشار شوی – خوزستان

یکی از آبشارهای بزرگ خاورمیانه به طول تقر یبی 80 متر و عرض نزدیک به 70 متر در مرز استان خوزستان و لرستان واقع شده است. این آشار در میان جنگل پنهان شده است و دسترسی به آن سخت است و این دلیل شده است که این آبشار همچنان بکر مانده است. بهترین فصل بازدید از این آبشار زیبا در فصل بهار و فروردین ماه است که آبشار پر آب بوده و هوای اطرافش را لطیف میکند.

undefined

آبشار شیوند – خوزستان

این آبشار زیبا در نزدیکی سد کارون 3 یمی از زیباترین آبشارهای ایران به حساب می­آید.  برای دسترسی به این آبشار باید باید از قایق استفاده کنید و همچنین از مسیرهای که از میان باغ های میوه و بلوط زیبا شده است به مدت یک ساعت عبور کنید. روددخانه ای در میان رسیدن به این آبشار شما را همراهی میکند و در نهایت به سد کارون میریزد.

undefined

آبشار شلماش - آذربایجان غربی

آبشار 50 متری و سه طبقه شلماش واقع شده در مسیر فرعی روستای آلمان و شلماش یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که از رود زاب کوچک سرچشمه میگیرد. این آبشار به طور طبیعی 3 طبقه بوده و منظره ای بی نظیر به باردید کنندگان ارائه میدهد. در کنار این آبشار پلکانی تعبیه شده که میتوانید از آن استفاده کرده تا شاهد منظره بی نظیری از آبشار باشید. هر طبقه این آبشار به صورت موازی و پشت هم قرار گرفته شده است و برای دیدن هر طبقه باید با استفاده از پلکان موجود جابجا شوید.

 undefined