امتیاز 5 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به بهترین زمان سفر به ویتنام

کشور ویتنام با مساحت 311,699 کیلومتر مربع، در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است. با جمعیتی بیش از 97 میلیون نفر، ویتنام به عنوان پانزدهمین کشور پرجمعیت جهان شناخته می‌شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی و گسترش طول و عرض جغرافیایی خود، این کشور گزینه‌ای بسیار مناسب برای گردشگران و جهان‌گردان است.

برای سفری لذت‌بخش و رویایی در ویتنام، اطلاعات دقیق و کاملی از این کشور لازم است. یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی برای گردشگران، انتخاب بهترین زمان برای سفر به این کشور است. برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین فصل برای سفر به ویتنام، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

همین الان لیست قیمت تورهای ویتنام را در آژانس مسافرتی ماهبان تور مشاهده کنید و سفری رویایی را برای خود رقم بزنید! 02188200205

تقسیم‌بندی فصلی کشور ویتنام

تقسیم‌بندی فصلی کشور ویتنامویتنام با تقسیمات زمین‌شناسی خود به سه منطقه مختلف، یعنی دلتای رود مکانگ، مناطق مرتفع مرکزی و مناطق شمالی، دارای طیف آب و هوایی گوناگون است. به همین دلیل، این کشور دارای دو فصل بارانی و خشک است. فصل بارانی در ویتنام از ماه مه تا ماه اکتبر است. در این ماه‌ها، بارش‌های فراوان و رطوبت بالا باعث متغیر شدن دما در بازه‌ای بین 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد می‌شود.

با ورود به فصل خشک که از ماه نوامبر تا آوریل ادامه دارد، بارش‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد و دما در بازه‌ای بین 15 تا 30 درجه سانتی‌گراد متغیر است. این تنوع آب و هوایی و فصلی در ویتنام، این کشور را به مقصدی جذاب و متنوع برای گردشگران و جهان‌گردان تبدیل کرده است.

آشنایی با چهارفصل کشور ویتنام

برای سفر معمولاً اولین موردی که به آن توجه می‌کنیم، وضعیت آب‌وهوایی مقصد است. در کدام فصل سال امکانات تفریحی و جاذبه‌های دیدنی جذاب‌تر است. به‌عبارت‌دیگر، باتوجه‌به تغییرات آب‌وهوایی ویتنام، هر چه به سمت سواحل و جزایر این کشور حرکت کنیم، روزهای آفتابی طولانی‌تر و گرمای هوا بیشتر خواهد شد. همچنین، رطوبت هوا افزایش‌یافته و احتمال بارندگی‌های فصلی نیز بیشتر می‌شود. همراه ما باشید تا وضعیت آب‌وهوایی ویتنام در چهارفصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان را بررسی کرده و بهترین زمان برای سفر به این کشور را مشخص کنیم.

ویتنام در بهار

ویتنام در بهارپس از اتمام فصل خشک زمستانی، ویتنام وارد فصل زیبای بهار می‌شود. این فصل از ماه مارس آغاز شده و تا آخرین روزهای ماه می ادامه دارد. به دلیل بارندگی‌های فصلی، رطوبت هوا در این فصل افزایش‌یافته و میانگین دما حدود 26 درجه سانتی‌گراد است.

در این فصل، شما از سواحل فوق‌العاده زیبایی مانند سائو، هوآن و انگ‌لونگ و از تفریحات آبی مانند قایق‌سواری و ماهیگیری لذت ببرید و با نوشیدن نوشیدنی‌های خنک در کنار ساحل اوقات خوشی را سپری کنید. یکی از گزینه‌های دیگر دیدن رودخانه مکانگ است و از میان یکی از سبزترین مناطق ویتنام در مزارع برنج عبور می‌کند.

در آخرین ماه‌های فصل بهار، در شمال ویتنام شاهد بارش‌های فصلی شدید هستیم، اما دما هنوز به‌خوبی قابل‌کنترل است و گردشگران هنوز از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری لذت می‌برند؛ بنابراین، بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به ویتنام است،

ویتنام در تابستان

ویتنام در تابستانپس از اتمام فصل بهار، فصل تابستان در ویتنام آغاز می‌شود. این فصل از ماه ژوئن ماه آگوست است. در فصل تابستان در ویتنام، دماها به حدود 35 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و رطوبت هوا همچنان بالاست. فصل باران‌های شدید موسمی در جنوب ویتنام آغاز شده که گاهی باعث بروز سیل نیز می‌شود. به دلیل وجود بادهای شدید و لحظه‌ای، پیاده‌روی در مناطق شمالی توصیه نمی‌شود. همچنین، بارش‌های شدیدی در کوهستان‌ها کوهنوردی را نیز غیرممکن می‌کند.

اما در مرکز ویتنام، هوا همچنان خشک است و گردشگران به سواحل هوآن و دانانگ رفته و در آنجا از غواصی در میان مرجان‌ها لذت می‌برند. گزینه دیگری که پیشروی گردشگران در فصل تابستان است، بازدید از میراث جهانی یونسکو و اقامت در اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت باکیفیت در شهرهای خلوتی مانند هانوی و هوچی‌مین است.

سفر به ویتنام را از دست ندهید! همین الان لیست قیمت تورها را مشاهده کنید و سفری رؤیایی را برای خود رقم بزنید. 02188200205

ویتنام در پاییز

ویتنام در پاییزبعد از پایان آخرین روزهای پربارش تابستانی، فصل کم‌بارش پاییزی در ویتنام کم‌کم آغاز می‌شود. این فصل از ماه اکتبر تا دسامبر است. با شروع فصل پاییز، هوا دیگر از حالت شرجی و بارانی خود در روزهای تابستانی خارج می‌شود. این امر باعث شده تعداد زیادی از گردشگران از هتل‌ها و مکان‌های اقامتی خود خارج شده و به دیدن شهرها، جزایر، جنگل‌ها و سواحل بپردازند. همچنین، افرادی که از با طوفان‌های فصلی فراری هستند، باید از سفر به مرکز ویتنام خودداری کنند.

تفریحات پرطرف‌دار در فصل پاییز ویتنام شامل پیاده‌روی در کوهستان، سفرهای دریایی در خلیج هالونگ و ماهیگیری است. به‌علاوه، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به ویتنام در فصل پاییز، ماه نوامبر است و در مناطق شمالی ویتنام اوج هیجان و شادابی را تجربه کنید.

ویتنام در زمستان

ویتنام در زمستانفصل زمستان یکی دیگر از فصل‌های ویتنام است و از دسامبر تا فوریه ادامه دارد. این فصل نسبت به دیگر فصل‌های سال خنک‌تر است، بنابراین برای گردشگری در سراسر کشور ویتنام، لباس‌های گرم را با خود داشته باشید. میانگین دمای هوا در این فصل بین 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

در این ماه‌ها، در مناطق کوهستانی به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بپردازید یا در مناطق ساحلی مانند هوی و دانانگ با زدن کرم ضدآفتاب در استراحت بر روی شن‌ها و تخت‌های ساحلی لذت ببرید. همچنین، گردشگران در جشن‌های نزدیک به شب‌های سال نو در شمال ویتنام شرکت می‌کنند. رزرو هتل در این فصل سال کمی دشوار است؛ زیرا تمامی شهرها در ماه دوم زمستان به دلیل برگزاری جشن‌های سال نو نیمه‌تعطیل و یا تعطیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:راهنمای سفر به ویتنام

ارزان‌ترین زمان سفر به ویتنام

هزینه سفر به ویتنام به زمان سفر، نوع حمل‌ونقل، تعداد افراد و مکان اقامت بستگی دارد. البته هزینه حمل‌ونقل عمومی مانند توک توک، مینی ون و اتوبوس معمولاً کمتر از تاکسی‌ها است؛ بنابراین، برای کاهش هزینه‌ها به این موارد توجه کنید.

باتوجه‌به این توضیحات، ارزان‌ترین زمان برای سفر به ویتنام بین ماه‌های آگوست تا نوامبر است. در این بازه زمانی، آب‌وهوای ویتنام معتدل‌تر از تابستان است و رطوبت هم کمی کاهش می‌یابد.

همچنین، باتوجه‌به اینکه در ویتنام جشنواره‌ها و مراسم بسیاری برگزار می‌شود، بهتر است در تاریخ‌هایی که جشنواره‌ها برگزار می‌شوند به ویتنام سفر نکنید؛ زیرا هزینه سفر بیشتر است. به‌عنوان‌مثال، جشن سال نو یکی از مهم‌ترین جشن‌های ویتنام است و هزینه‌های اقامت و حمل‌ونقل در طول این جشن معمولاً افزایش می‌یابد. این افزایش هزینه‌ها به دلیل هم‌زمانی جشن سال نو با سال نوی چین و سفر چینی‌ها به ویتنام است. بااین‌حال، اگر جشن سال نو را قبل از سال نوی خود برگزار کنید، زمان مناسبی برای یک سفر طولانی به ویتنام است.

سخن پایانی

بهترین زمان برای سفر به ویتنام بر اساس ترجیحات و نیازهای شخصی مسافران متفاوت است. اما به‌طورکلی، ماه‌های آگوست تا نوامبر هوا معتدل‌تر است و رطوبت کمتری دارد و برای سفر به ویتنام بسیار مناسب هست. در این ماه‌ها از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی ویتنام لذت ببرید، در طول روزهای آفتابی و گرم بر روی سواحل زیبا استراحت کنید.

برنامه‌ریزی سفر به ویتنام در ماه‌های آگوست تا نوامبر تجربة خاص و لذت‌بخشی دارد. اما به‌هرحال در هر زمانی که تصمیم به سفر به ویتنام دارید، قبل از تنظیم برنامه‌های خود، وضعیت آب‌وهوا و رویدادهای محلی را بررسی کنید تا سفری لذت‌بخش داشته باشید.

کارشناسان ما در آژانس مسافرتی ماهبان تور آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.02188200205